Yoga för att få en ökad balans och energi i kropp och sinne. Nu på lördag startar jag nya kurser som jag kallar “Yoga lördag minikurser med teman”. Om du väljer att gå alla tre, eller 4 tillfällen ingår även en videoinspelning av veckans lektion. Det går även bra att komma enstaka lektion/drop in i mån av plats (föranmäl gärna).
Klasserna är på grund till mellannivå – klasserna anpassas även efter gruppen och deltagarna. För teman se nedan

Datum och tid:
– Yoga lördag 3/9 – 17/9, kl. 09:30 – 11:00, 3 tillfällen. Tema: Lugnande och spänningsfrigörande övningar.
– Yoga lördag 1/10 – 15/10, kl. 09:30 – 11:00, 3 tillfällen. Tema: Yoga för kvinnors hälsa (passar även män).
– Yoga lördag 29/10 – 12/11, kl. 09:30 – 11:00, 3 tillfällen. Tema: Stabilisera och stärk höft- och bäckenområdet.
– Yoga lördag 26/11 – 17/12, kl. 09:30 – 11:00, 4 tillfällen. Tema: Balansera energi och andning.

I varje lektion ingår:
Asanas/kroppspositioner – skapar balans i kroppen och sinnet genom fysiska kroppsövningar/positioner.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
en stunds Yoga nidra/djupavslappning och en kortare stunds stillhet/meditation

“Yoga är när själens rörelser kommer till ro”
(yogasutras 1.2.)

Klassen ges på plats i yogasalen och live online via Zoom. Du får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

ANMÄLAN Yoga lördag minikurs hösten
eller via e – post till Åsa: asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Mer information finns här:  Yoga lördag minikurs

Åsa Larsson
Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige