Det känns verkligen fint att den 13 – 15 september få välkomna Swami Maitreyi till Skellefteå Yogaskola, för workshop med tema meditation.

Fredag 13/9 kl. 18.30 – 20.00 Yoga och Kirtan – mantrameditation
Lördag 14/9 kl. 08.30 – 16.30 Yoga och meditationsteknik varvat med teori. Det bjuds på vegansk och vegetarisk lunch.
Söndag 15/9 kl. 08.30 – 12.30. Yoga och meditationsteknik

Efter att vi utfört asana (kroppsövningar), pranayama (andningsövningar) och yoga nidra (djupavslappning) har sinnet lättare och är mottagligt för det sista steget – meditation.

Meditation, eller dhyana, är en användbar teknik att fokusera sinnet med hjälp av olika tekniker från olika yogaformer (Raja yoga, Kundalini yoga, Jnana yoga m. fl.). Alla dessa tekniker skapar en utveckling och ökad insikt som hjälper oss att leva ett mer balanserat liv med ökad förmåga att hantera vardagens påfrestningar och krav som vi ställs inför. Meditation kan ses som ett sätt att lugna sinnets flöde av tankar, bilder och varseblivningar som vårt medvetande översköljs med under vår vakna tid.

• Workshopen passar alla, både dig som är ny och dig med tidigare erfarenhet.
  • Ges på engelska vid behov.
  • Det går bra att delta i yogasalen eller live online via Zoom.
  • Delta vid hela workshopen eller enstaka dag (förtur för dig som deltar vid hela workshopen).

”It will be a process of self discovery and when you have discovered yourself, nothing remains to be known.”
                                                                                                        –Swami Niranjananda Saraswati

Swami Maitreyi lever och verkar vid Bihar school of Yoga i Indien sedan många år, och har även hållit i vidareutbildningar och undervisat i Satyananda Yoga traditionen i andra länder.

Anmälan och mer information via www.skellefteayogaskola.se, eller mejla: asa@skellefteayogaskola.se