Yoga söndag – för allmän hälsa

Datum och tid
Yoga söndag omvandlas till Yoga för allmän hälsa (grundnivå). 1,45 timme. Mer information kommer snart.

Mjuka, dynamiska kroppsövningar, balanserande och lugnande andningsövningar, Yoga Nidra – djupavslappning, och vi avslutar med en kortare sittande stillhet. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet.

Klassisk indisk yoga utifrån Satyananda yoga traditionen kallas även holistisk yoga eller integrerad yoga utifrån att den skapar balans på alla plan, fysiskt, mentalt och emotionellt, och lägger lika mycket tonvikt vid de olika yogaövningarna, kroppsövningar, andningsövningar, yoga nidra och stillhet/meditation i varje lektion.

Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

Asanas/kroppspositioner – smidiggör, stärker och renar kroppen, och skapar balans mellan kroppen och sinnet.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
Yoga nidra/djupavslappning
– en stunds stillhet/meditation

Nivå: Grund. Passar både dig som är ny med yoga och dig med mer erfaren. Det ges alltid enklare alternativ till övningarna.

“Yoga är när själens rörelser kommer till ro”
(yogasutras 1.2.)

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. När du går kursen får du även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

Pris: x tillfällen. Arbetslösa, studerande sjukskrivna och pensionärer – på heltid (x kr). Delta enstaka tillfälle/drop in 185/166 kr.

ANMÄLAN Yoga söndag – för allmän hälsa
eller via e – post till Åsa: asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Live hemifrån via Zoom: Du får en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Covid – 19: Vi är extra noga med rengöring och desinficering och vi följer hälsomyndighetens riktlinjer Läs gärna mer här.

Tips: För att undvika att mejl utskick från Skellefteå Yogaskola hamnar i skräpposten lägg gärna till oss i din kontaktlista. Vill du få vårt nyhetsbrev med aktuella yogahändelser registrera dig här: Nyhetsbrev

Hör gärna av dig om du har någon fundering!

Videoinspelning
Lektion 1:

Lektion 2:

Lektion 3:

Lektion 4:

Varje lektion läggs upp här efter lektionstillfället. Klasserna finns tillgängliga en vecka.

Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige