WORKSHOP MED SWAMI MAITREYI, TEMA: MEDITATION
Datum: 13 – 15 september.

Fredag 13/9 kl. 18.30 – 20.00 Yoga och Kirtan – mantrameditation
Lördag 14/9 kl. 08.30 – 16.30, det bjuds på vegansk och vegetarisk lunch. Yoga och meditationsteknik varvat med teori
Söndag 15/9 kl. 08.30 – 12.30. Yoga och meditationsteknik

• Workshopen passar alla, både dig som är ny och dig med tidigare erfarenhet.
  • Ges på engelska vid behov.
  • Det går bra att delta i yogasalen eller live online via Zoom.
  • Delta vid hela workshopen eller enstaka dag (förtur för dig som deltar vid hela workshopen).

Pris: För hela workshopen 2050 kr
För enstaka tillfälle:
Fredag 13/9: 300 kr
Lördag 14/9: 1150 kr
Söndag 15/9: 650 kr

Efter att vi utfört asana (kroppsövningar), pranayama (andningsövningar) och yoga nidra (djupavslappning) har sinnet lättare och är mottagligt för det sista steget – meditation.

Meditation, eller dhyana, är en användbar teknik att fokusera sinnet med hjälp av olika tekniker från olika yogaformer (Raja yoga, Kundalini yoga, Jnana yoga m. fl.). Alla dessa tekniker skapar en utveckling och ökad insikt som hjälper oss att leva ett mer balanserat liv med ökad förmåga att hantera vardagens påfrestningar och krav som vi ställs inför. Meditation kan ses som ett sätt att lugna sinnets flöde av tankar, bilder och varseblivningar som vårt medvetande översköljs med under vår vakna tid.

”It will be a process of self discovery and when you have discovered yourself, nothing remains to be known.”
                                                                                                        –Swami Niranjananda Saraswati

Swami Maitreyi lever och verkar vid Bihar school of Yoga i Indien sedan många år, och har även hållit i vidareutbildningar och undervisat i Satyananda Yoga traditionen i andra länder.

Anmälan Workshop Swami Maitreyi Eller via mejl till asa@skellefteayogaskola.se, eller sms 073-158 71 01. Ange i anmälan om du önskar delta vid samtliga dagar eller enstaka. Skriv gärna eventuella matallergier (lördagens lunch).