Under en långhelg 13 – 16 juni får du möjlighet att uppleva yogan och dig själv tydligare. Fokus på den här retreaten handlar om att få ökat utrymme för dig själv, ny erfarenhet och förståelse för hur den klassiska yogan påverkar hela dig, nervsystemet och upplevelsen av lugn och harmoni.

Eriksbo är en vacker plats i Mickelträsk, cirka åtta mil från Skellefteå. På gården finns en stor äppelodling, bisamhällen, och mycket annat. Boende i fyrabäddsrum i vackert renoverad gård i tidsenlig anda. Det har vistats en hund i huset i tidigare, därav kan det finnas vissa spår om du har pälsdjursallergi. Hunden kommer inte att vistas i huset under retreaten.

Här ingår yogautövande två gånger per dag, asana (kroppsövning), pranayama (andningsövning), yoga nidra (djupavslappning), meditation och mantrasång/kirtan, en stunds karma yoga (yoga i handling) och även inspirerande föredrag. Yogarummet har en vacker utsikt över ängen. Maten är vegetarisk från ekologiska varor så långt det är möjligt. Om du har några allergier meddelas detta vid anmälan.

Under helgen ges utrymme för egen tid för promenader, bad, rekreation och bastubad. Bastun har en fantastisk utsikt över sjö.

Inga förkunskaper krävs för att delta i den här yogahelgen. Kursen riktar sig till både till den vane utövaren och nybörjaren.

Datum: 13 – 16 juni. Samling torsdag kl. 17 och avslutning på söndag kl. 14.

Kom gärna i god tid innan vi startar så att du kan installera dig i ditt rum innan samlingen. Kvällsmat serveras kl. 18.30. Retreaten avslutas på söndag 16 juni kl.14.00.

Mouna (tystnad) kommer att praktiseras under delar av dagen och kvällen.

Kursledare: Åsa Larsson,
Diplomerad Yoga- och meditationslärare Satyananda Yoga Sverige, och driver Skellefteå Yogaskola.

Pris: 3 300:- inklusive kost och logi.

Betalning och avbokningsvillkor

• För att boka din plats betalar du in anmälningsavgiften 1100 kr (när du fått ett bekräftelsemejl av Åsa). Resterande kursavgift betalas senast sju dagar innan kursstart. Anmälningsavgiften återbetalas endast om kursen blir inställd.
  • Utebliven betalning gäller inte som avbokning. Eventuell avbokning sker via e-post sms/ring.
  • Du kan avboka kostnadsfritt (minus anmälningsavgiften) 10 dagar före kursstart. Vid avbokning 9–2 dagar före kursstart debiteras halva kursavgiften. Vid avbokning senare än 48 timmar före kurs debiteras hela kursavgiften.

Vid sjukdom

• Se över om du har en försäkring, exempelvis hemförsäkring, där det kan finnas ett skydd som ger dig ersättning för förlorad avgift vid uppvisade av ett läkarintyg.
  • Om du saknar försäkring alternativt om din försäkring inte täcker detta, kan du, mot uppvisande av sjukintyg, få ha kursavgiften (minus anmälningsavgiften) innestående att använda inom ett år.
  • Om du behöver lämna återbud återbetalas halva beloppet. Vid särskilda skäl kan hela beloppet återbetalas. Betalningen kan ske via Swishnr: 123 252 58 14, eller via bankgiro: 5212 – 6380. Du får ett skrivet kvitto via mejl. Ange namn vid betalning. Det går bra att betala via faktura, meddela då Åsa.

I priset ingår:

Kost, logi och kursen.

Anmälan sommarretreat Eriksbo  eller e-post:asa@skellefteayogaskola.se, eller sms: 073-158 71 01.

HItta hit

Hitta hit
Adressen är Eriksbo 25, 922 67 Tavelsjö. Från Skellefteå tar det cirka 1,30 timme med bil, via väg 364 mot Burträsk. Från Umeå tar det cirka 35 minuter med bil, via väg 364 mot Botsmark.

KURSINFO
Under en dag ingår:
Asana – kroppsövningar
Pranayama – andningsövnignar
Yoga nidra – djupavslappning
Kirtan – mantrameditation
Karma yoga – praktiskt arbete med en meditativ attityd

SCHEMA:
5.30 Uppstigning
6.00-8.00 Yoga: kroppsövningar, andningsövningar, meditation
8.30 Frukost
9.30-10.45 Föreläsning och teori
11.00-12.50 Karmayoga – yoga i handling
13.00 Lunch
14.00-16.00 Ledig tid
16.00-18.00 Yoga: kroppsövningar, djupavslappning, meditation
18.30 Kvällsmat
20.00-21.00 Kirtan: mantrameditation
21.15 Sovdags

Hör gärna av dig om du har några frågor!