Yoga i höst för ökad hälsa, sinnesro och livsglädje

Nya kursstarter och gratis intro & provlektion i augusti

Satyananda Yoga är en tradition som har sina rötter i klassisk, traditionell yoga. Den kan praktiseras av alla, oavsett bakgrund, ålder och fysiska förutsättningar.

Den undervisning som ges vid Satyananda Yoga Sveriges skolor följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien. Kurserna i yoga och meditation följer ett holistiskt sätt att lära ut yoga enligt Satyananda Yogas principer. Det innebär att varje lektion är uppdelad i fyra moment.

Vi börjar alltid med asana – kroppspositioner som sedan följs av pranayama – andningstekniker. Vi tillämpar en liggande djupavslappningsteknik – yoga nidra och avslutar med sittande meditation. Med dessa fyra moment som hör till yoga har du tränat och berört hela dig.

Du kan delta på plats i yogasalen eller online via Zoom. Du får även varje lektion som en videoinspelning som du kan nyttja flera gånger under veckan.

GRATIS INTRO & PROVLEKTION
Onsdag 17/8 kl. 18.00 – 19.30. I, 30 timme.
Onsdag 19/10 kl. 18.00 – 19.30. I, 30 timme.
Mer information och anmälanGratis intro & provlektion

YOGA FORTSÄTTNING
Tisdagar 23/8 – 11/10, 8 tillfällen
Tisdagar 25/10 – 13/12, 8 tillfällen
kl. 17.45 – 19.45, 2 timmar.
Mer information och anmälanYoga fortsättning

YOGA GRUND
Onsdagar 24/8 – 12/10. 8 tillfällen
Onsdagar 26/10 – 14/12. 8 tillfällen
kl. 18.00 – 19.45, 1,45 timme.
Mer information och anmälan: Yoga grund

YOGA LÖRDAGAR MINIKURSER – (grund – mellannivå)
Lördagar start 3/9 kl. 09.30- 11.00, á 3 – 4 tillfällen med teman.
Mer information och anmälan: Yoga lördag minikurs

Covid – 19
Vi är noga med att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer. Läs gärna mer här: Trygghetspolicy covid – 19

“Yoga is a discipline to improve the quality of life; a philosophy to attain peace. If you want to experience health, if you want to experience peace and if you want to evolve, make yoga a part of your lifestyle”.

Swami Satyananda

Hör gärna av dig om du har några frågor!

Varmt välkommen!
//Åsa Larsson